Scrisoarea unui general

Flori tricolore pentru toţi români şi România de Ziua Naţională

Flori tricolore pentru toţi români şi România de Ziua Naţională

aviatorul anonim Vasile Niculescu

aviatorul anonim Vasile Niculescu

În luna decembrie a anului 1961, ceasornicarul Vasile Niculescu primea o scrisoare de la generalul Andrei Popovici, fostul comandant al Gruplui 2 Aeronautic Tecuci, din conţinutul căreia redăm un fragment : “Nu este prilej de sărbătoare creştinească şi naţională, care să nu trezească în mine amintirea zborului Domniei tale la Blaj, atunci, la începtul iernii, în anul 1918. Zborul acesta rămâne înscris în istoria şi în analele întregirii neamului românesc. Camarazii tăi zburători te-au aşezat pe cel mai înalt punct din războiul cel mare şi sfânt. S-a văzut nedreptatea pe care conducătorii ţării din acele vremuri au avut-o faţă de dumneavoastră, de a nu va acorda cinstea cuvenită pentru acel zbor istoric. Nu ştiu de ce, dar parcă tot n-am pierdut nădejdea că voi asista la preamărirea şi la actul de dreptate ce vi se cuvine….”

Momentul istoric la care face scriere generalul Andrei Popovici se referă la zborul din data de 23 noiembrie 1918, atunci cand avionul pilotat de locotenentul aviator Vasile Niculescu însoţit de capitanul infanterist Victor Precup,fost ofiţer în armata austro-ungară, a decolat de la Bacău la Blaj, spre Câmpia Libertăţii, pentru a duce mesajul despre Unire al moldovenilor de pe ambele maluri ale Prutului, hotărâtor pentru convocarea Marii Adunări de la Alba Iulia, din 1 decembrie 1918. Guvernul român, aflat la Iaşi, şi Consiliul Naţional Român Central nu puteau duce şi aduce documente extrem de importante pe altă cale decat cea  aeriană. Scopul primordial al zborului istoric a fost acela de a transmite ardelenilor un mesaj de prietenie şi solidaritate din partea fraţilor moldoveni. Misiunea a fost îndeplinită şi a avut un succes extraordinar, având în vedere  entuziasmul cu care a fost primit la Blaj, şi apoi la Alba Iulia, echipajul Vasile Niculescu–Victor Precup. Avionul pilotat de locotenentul aviator Vasile Niculescu a aterizat în dupa-amiaza zilei de 23 noiembrie 1918 pe Câmpia Libertăţii, ducând cu el un sac plin cu manifeste şi o geanta sigilată în care se găsea, printre alte documente, scrisoarea primului-ministru Ion I. C. Bratianu pentru Consiliul Naţional Român Central. Zborul s-a efectuat la -40 de grade , la aproximativ 2.600 de metri cu avionul Farman 40 nr. 3240. Cei doi aveau faţa protejată de av. Vasile Niculescu si zborul de la 1918un strat gros de parafină, singura soluţie pentru a supravieţui la -40 de grade Celsius. Pilotul şi însoţitorul nu aveau nici paraşute, nici armament de bord, iar carlinga avionului era deschisă. La întoarcere , avionul pilotat de locotenentul aviator Vasile Niculescu aducea, pe lângă dorinţa românilor transilvăneni exprimată sub o formă neconvenţională punându-şi semnăturile pe pânza avionului, un document oficial a cărui însemnătate s-a tradus în cel mai important eveniment din istoria românilor-Marea Unire. Zborul din 23 noiembrie 1918 numit şi Zborul Marii Uniri, a fost un act eroic de un înalt patriotism românesc al aviatorului  Vasile Niculescu,  cu însemnătate istorică şi  decisiv pentru înfăptuirea Unirii de la 1 Decembrie 1918.
După acel zbor istoric care a schimbat prezentul şi viitorul ţării, toată lumea s-a aşteptat ca locotenentul aviator Vasile Niculescu să primească Ordinul Mihai Viteazul, clasa a III-a. Ceea ce nu s-a întâmplat. Eroul aviator s-a retras încet-încet, s-a bucurat şi s-a întristat de anonimatul său.Un ilustru aviator român, bătrân ceasornicar, uitat de istoria românilor, s-a stins discret in primăvara anului 1981 – 24 aprilie, la vârsta de 90 de ani . Personalitate anonimă îşi doarme somnul de veci în cimitirul din Rădăuți, pe a cărui cruce scrie simplu : Vasile Niculescu.   

Anonim – erou : Istoria scrisă  despre  aviaţie îţi consacră cateva titluri de carte,  în manualele de istorie  pentru generaţiile de astăzi, eşti inexistent.

generatia viitoare,

La mulţi ani,ţară!La mulţi ani, români!

Sigla fundatiei

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în Articole, Eveniment, Pagina de istorie și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s